Jest wiosna, jest nowy rok, i praktycznie każdy blog czy magazyn dla bab typu Cosmo czy Pani domu proponuje ci odświeżenie twojej szafy. Znamy te teksty, dziewczyny, nie? W pięciu krokach proponujemy ci zostanie idealną ikoną stylu… jeśli tylko pozbędziesz się połowy rzeczy z szafy i wydasz miliony na markowe ciuchy. Ale powiedzmy sobie szczerze… znamy wypadki kiedy wywaliłam z szafy stare tanie ciuchy, i kupiłam masę rzeczy z anthropologie… Kiedy zaczęłam pracę okazało się że ołówkowe kiecki nie pasują dla mnie, nie straciłam pięciu kilo więc ledwo mogłam oddychać, a.. i nie jestem jednak królewną. Więc cóż… wydałam masę pieniędzy na biznesowe ciuchy a do pracy i tak przychodziłam w tanich ciuchach jak dżinsy i w  koszuli w kratę. Jak pisał Vonnegut, so it goes.

tanie ciuchyNo więc czego możemy z tego się nauczyć? Nie należy wyrzucać kasy na jedną wielką zmianę szafy, i nie należy porzucać własnego stylu. Zastanów się – czy zmieniło się twoje życie? Skończyłaś studia? Zaczęłaś pracę? Wyszłaś za mąż? Przeprowadziłaś się z miasta na wieś (tak, tak, trzeba sprawić sobie porządne śniegowce zamiast eleganckich botków). A może po prostu chcesz “być modną”? Ten ostatni przypadek jest chyba najcięższy. Nie chodzi o trzymanie się trendów… chodzi o twój własny, osobisty styl. Zawsze uważałam, że moda jest po to, by wyrazić swoją osobowość. Mogą być to markowe rzeczy lub tanie ciuchy, ważne by były twoje!

Proponuję Chytry Plan Odświeżenia swojej szafy. Zacznij od przeglądania blogów modowych, zapisując obrazki najlepiej na pintereście. Nic z nimi nie rób, ale wróć do nich za kilka tygodni. Skasuj te, które ci się nie podobają… i nie kupuj! Jeśli prowadzisz bloga, opisuj kreacje, ale nie tylko to ile kosztowały i gdzie można je kupić… pisz też co o nich myślisz, czy były wygodne, jak się w nich czułaś. Możesz poczekać nawet rok. Stwórz własny styl na podstawie tych przemyśleń. Ja zawsze byłam rockerką, i choć podoba mi się styl biznesowy, to jednak mam za mało szacunku dla autorytetów. Nie potrafię być biznes-womenką. Wolę tanie ciuchy i luz!

Skomentuj

