Większość sklepów z odzieżą, czy to sklepy przy ulicy głównej czy butiki internetowe sprzedaje swoje wyroby, kupując odzież damską u różnych dostawców. Aby zarobić, musisz kupować tanio i sprzedawać z pewną marżą. Jeśli chcesz sprzedawać ubrania indywidualnym klientom i kupić je hurtowo, musisz wziąć pod uwagę potrzeby i źródło.

Na konkurencyjnym rynku odzieżowym musisz odróżnić się od innych sklepów z odzieżą lub butików internetowych. Na przykład, jeśli wszystkie butiki w twoim mieście oferują odzież dziecięcą, możesz zdecydować się na oferowanie dóbr sportowych dla rodziców. Jeśli butiki internetowe promują się w mediach społecznościowych, ty możesz spróbować wykorzystać promocję celebrytek.

butiki internetoweW zależności od kraju w Unii Europejskiej mogą być potrzebne różne pozwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej. Zarejestruj wszystko, co będzie ci potrzebne i przygotuj dokumentację biznesową. Aby kupić dużo hurtowej odzieży, potrzebować będziesz zazwyczaj jakiegoś potwierdzenia, że jesteś biznesmenem. Musisz przedstawić dowód – nie wystarczy powiedzieć, że posiadasz butiki internetowe. Zazwyczaj jest to numer NIP lub wyciąg z podatku.

Jeśli chcesz sprzedawać ubrania, być może zechcesz kupić lub wynająć tradycyjny, fizyczny sklep. Ale istnieje wiele innych opcji: możesz otworzyć stoisko na lokalnym rynku, stoisko lub kiosk w supermarkecie lub przenieść sklep on-line. Butiki internetowe może otworzyć właściwie każdy – jeśli tylko znajdzie miejsce gdzie będzie mógł przechowywać ubrania – zacznij od pokoju, który jest wolny od zapachów i bezpośredniego światła słonecznego.

Chwyć za książkę telefoniczną lub stronę internetową i skontaktuj się z markami odzieży, producentami i dystrybutorami w swojej niszy. Nie chodzi tu tylko o zamówienie – sklepy potrzebują partnerstwa z dostawcami i nawiązania relacji.

Jeśli masz sklep, rozkładaj ubranie w sposób logiczny i atrakcyjny. Umieść koszulki na stojaku, postaw dżinsy na specjalnym stojaku i rozstaw manekiny. Chcesz, aby Twój sklep był przyjazny dla kupujących i łatwy w nawigacji.

I wreszcie, pamiętaj o marketingu. Musisz się wyróżniać. Promuj swój sklep, organizuj mini-pokazy mody połączone z promocją odzieży. Możesz nawiązać partnerstwo z innymi firmami, takimi jak salon kosmetyczny, sklepy z akcesoriami. A jeśli chcesz być aktywnym w internecie i wypromować swoje butiki internetowe, zadbaj o kontakty z serwisami społecznościowymi, skontaktuj się z blogerkami modowymi lub rozpocznij blog promocyjny.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s